Drempel 0 van de serie Drempelspellen. 8 spellen voor het oefenen van de automatiseringsvaardigheden bij drempel 0 van het rekenmuurtje. Speelduur van alle spellen bedraagt ± 10 minuten.
Inhoud:
- Haaibaai Tel (tot en met 10 en tot en met 20)
- Boefjesrace
- Grote boevenrace
- Rupsenspel
- Alle tien gezien
- Jeppen (spelvarianten tot en met 12 en tot en met 20)
- Spaarspel.
Voor het oefenen van automatiseren en memoriseren van belangrijke basisvaardigheden voor het leren rekenen zijn de zogenaamde drempelspellen ontwikkeld. De spellen in speldoos ‘drempel 0’ horen in deze lijn en zijn geschikt voor het oefenen van het getalbegrip tot en met 20. De speldoos bevat meerdere spellen, waarvan een aantal in diverse varianten gespeeld kunnen worden. De volgende deelaspecten van getalbegrip komen tijdens het spelen van de spellen aan bod:
- het opzeggen van de telrij
- het tellen van hoeveelheden
- vergelijken en ordenen op meer/minder/meeste/minste en evenveel
- verkort tellen met behulp van verschillende structuren
- oplossen van eenvoudige optelproblemen
- oplossen van eenvoudige splits- en aftrekproblemen
- herkennen en ordenen van getalsymbolen
- koppelen van getalsymbolen aan hoeveelheden
Een goede beheersing van de basisvaardigheden geldt als fundament voor hetverdere rekenen. De specifieke kennis en vaardigheden die dit fundamentvormen worden drempels genoemd. De drempelspellen zijn ontwikkeld omop een effectieve en efficiënte manier de noodzakelijke basisvaardigheden teautomatiseren en te onderhouden.
Specificaties van Wizz, Drempelspel, Drempel 0
Bestelnummer |
BEK18210 |
Groepen |
Groep 1, Groep 2, Groep 3 |
Speelduur |
+/- 10 minuten |
Aanbevolen leeftijd |
Vanaf 4 jaar |
Merk / Uitgever |
Wizz |
EAN / ISBN |
8720299003309 |