UARO 3 heeft t.o.v. UARO 1 en 2 een coding bord en coding blokken extra. Het coding bord wordt gekoppeld aan de CPU uit UARO 2. Er zijn diverse coding blokken die op het coding bord geplaatst worden. Ieder coding blok heeft een ingebouwde chip met een bepaalde functie. Door deze op het coding bord te plaatsen, kan het programma van het blok via de CPU gedownload worden in de robot. De coding blokken zijn: Beweeg blok (7x), LED blok in blauw en oranje (3x), Druksensor blok (2x), Infrarood sensor blok (1x) en de Remote blok (1x) voor de koppeling met de remote controller. Daarnaast is er ook nog een infraroodsensor en de coding bord kabel voor de aansluiting met de CPU.
Door gebruikt te maken van de unieke schroevendraaier en de speciale manier van schroeven kunnen kinderen gemakkelijk hun uitdagende modellen bouwen vanuit de handleiding. UARO biedt kinderen niet alleen een uitdagende omgeving om te leren coderen, maar ook ruimtelijke inzicht bij het bouwen van de diverse modellen. De modellen worden stapsgewijs weergegeven, zodat kinderen niet te veel onderdelen tegelijk moeten gebruiken.
Het handleiding/bouwvoorbeelden boek bevat 220 pagina's met 12 verschillende modellen om de leerlingen stapsgewijs een bouwvoorbeeld te leren lezen en het model stapsgewijs te bouwen. In het 58 pagina tellende werkboek worden diverse aantrekkelijke thema's behandeld waarbinnen de leerlingen stap voor stap wegwijs worden geholpen hoe ze kunnen programmeren. Regelmatig worden ook hun oplossende vaardigheden aangesproken als zij zelf aan moeten geven welke coding blokken ze moeten gebruiken om een bepaalde opdracht ui te kunnen voeren.
De modellen zijn: Worstel bot, Bordspel bot, Voetbal bot, Stier, Libelle, Vogelverschrikker, Tractor, Hulp bot, Jacht, Fiets, Helikopter en Trein.
Specificaties van UARO 3 - Coderen met het coding bord
Bestelnummer |
BEK15972 |
Groepen |
Groep 1, Groep 2, Groep 3 |
Aanbevolen leeftijd |
4 - 6 jaar |
EAN / ISBN |
6090536995905 |