Gedurende meer dan twintig jaar onderzoek heeft Shirley Clarke ontdekt dat de sleutel tot doelgericht lesgeven en leren, ligt in het focussen op het leerproces in plaats van op het product of het eindresultaat. Leerdoelen en succescriteria nemen hierbij een essentiële plaats in.
In dit boek neemt Clarke je mee in de theorie, om van daaruit de praktische uitwerkingen te laten zien. Je leert:
- hoe je leerdoelen kunt formuleren, organiseren en plannen, en delen met leerlingen;
- hoe je succescriteria kunt opstellen die passen bij het betreffende leerdoel;
- hoe je deze doelen en succescriteria kunt aanpassen voor verschillende vakken.
Shirley Clarke
Shirley Clarke is een van de topexperts op het gebied van formatief evalueren. Shirley begon haar carrière als leraar in het primair onderwijs. Ze werkte 10 jaar bij de 'Inner London Education Authority'. Daarna ging ze aan de slag als lector en onderzoeker aan het 'Institute of Education, University of London'. Gedurende deze periode van ook weer 10 jaar stuurde ze tal van onderzoeksprojecten aan, gericht op curriculum en beoordeling.
Tegenwoordig is Shirley Clarke actief als onderzoeker, trainer, adviseur en auteur. Shirley Clarke werkt al jaren met onderzoeksteams in scholen in Engeland om leerlingen te helpen eigenaar te worden van hun leerproces.
Dat is wat haar werk zo praktisch en direct toepasbaar maakt.
Specificaties van Leerdoelen & succescriteria - De sleutel voor doelgericht lesgeven en leren
Bestelnummer |
1310-9789461183101 |
Merk / Uitgever |
Bazalt |