Kinderen leren stapsgewijs om te programmeren met Python. Deze programmeertaal wordt vaak ingezet voor zoekfuncties, maar je kunt er ook (3D-)tekeningen mee maken of speciale effecten mee programmeren. In dit boek begin je bij de basis met lussen en variabelen. Daarna volgen projecten als het tekenen van veelhoeken, een kunstwerk maken van lijnen in verschillende richtingen en kleuren, een schildpaddenrace en een tikkende klok. In totaal betreft het tien projecten die stapsgewijs, met schermbeelden, worden uitgelegd. Het is een goed startpunt voor de basis van programmeren. De uitleg in verschillende stappen staat in lichtblauwe kaders tegen een een achtergrond van verschillende kleuren. Elk project heeft een andere kleur. Tussendoor staan nog wat stripachtige kleurenillustraties. Afgesloten wordt met een woordenlijst, een overzicht van bugs en debuggen en een register. Maakt deel uit van de serie Generation code. Kortom, een leuke manier om laagdrempelig kennis te maken met apps en programmeren voor kinderen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Specificaties van Generation Code - Programmeren met Python
Bestelnummer |
BEK16421 |
Groepen |
Groep 7, Groep 8, VO |
Aanbevolen leeftijd |
10 -14 jaar |
Merk / Uitgever |
Schoolsupport |
EAN / ISBN |
9789463413770 |