Alarm! stimuleert ...
- het inprenten van de onderverdelingen van het getal 10
- het combineren van verschillende optelstrategieën
- het loskomen van het optellend rekenen
- het optellen met de overgang bij tien in de spelvariant "Doelgetal 12"
- de concentratie, snelheid en sociale competentie.
Spelidee
De spelers roepen in koor "A-LARM!" en leggen tegelijkertijd een kaart open. Zijn er nu twee of meer kaarten te zien die bij elkaar opgeteld het doelgetal 10 vormen, dan mag op de buzzer worden gedrukt. Wie het eerst op de buzzer drukt, krijgt alle al opengelegde kaarten. Het doel is om zoveel mogelijk kaarten te winnen.
Specificaties van Alarm! Rekenspel
Bestelnummer |
BEK16713 |
Groepen |
Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6 |
Aantal spelers |
2 - 5 spelers |
Aanbevolen leeftijd |
7+ |
Merk / Uitgever |
Schubi |
EAN / ISBN |
4006810224632 |